Szczególne dni dla gastronomii
Jak wszyscy wiemy gastronomia jest takim rodzajem działalności gospodarczej, w której trudno mówić o dniach wolnych. Kiedy inni świętują, szefowie kuchni, obsługa sali, a także często właściciele restauracji, hoteli czy innych obiektów, gdzie serwuje się posiłki, pracują na pełny zegar. Nawet, jeśli mówimy o zmianowym systemie pracy, to i tak każda osoba znająca gastronomię „od kuchni” wie, że niełatwo jest o prawdziwy i spokojny weekend czy urlop, bo podczas zwyczajowych wakacji, ferii czy długich weekendów, to właśnie w restauracjach, kawiarniach i hotelach najwięcej się dzieje. Goście spragnieni odpoczynku, relaksu i dobrego jedzenia, chętnie korzystają z usług gastronomii, zarówno tej stacjonarnej, jak i znanej pod nazwą street food
Święta pracowników gastronomii
W kalendarzu znajdziemy kilka dat, kiedy pracownicy gastronomii mogą poczuć się szczególnie wyróżnieni, bowiem od dłuższego czasu pojawiają się w nim: Dzień Hotelarza (29 lipca), Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni (25 października), Światowy Dzień Kelnera (25 marca), Międzynarodowy Dzień Barmana (6 lutego). Warto uświetnić ten dzień i zwrócić uwagę na wymagającą pracę osób zatrudnionych w gastronomii. Dobry zespół, pracujący wspólnie i zgodnie to nie tylko duma właściciela firmy, ale i efekty, które zauważa zarówno w sferze finansowej, jak i w reakcjach klientów tłumnie odwiedzających lokal.
Nowoczesna odzież gastronomiczna
Idealny team doskonale się prezentuje w jednolitej odzieży. Producenci proponują wygodne i praktyczne ubrania dla pracowników branży gastronomicznej. Nie tylko w świątecznych dniach, kelnerzy i obsługa sali będzie wyglądać szykownie w stylowej odzieży gastronomicznej, a w kuchni wyróżniać się będzie charakterystyczna czapka szefa kuchni czy popularne budyniówki w różnych odsłonach, zarówno klasycznej białej lub czarnej, jak i nowoczesnych wzorzystych wersjach. W branży gastronomicznej nie brakuje kobiet, a specjalnie dla nich projektanci damskiej odzieży kucharskiej postawili na kolory i wzory, dzięki czemu bluzy prezentują się wyjątkowo barwnie.
Święta, które inspirują
Oprócz świąt, w których pracownicy gastronomii mogą być szczególnie docenieni, istnieje wiele ustalonych świątecznych dni, w jakich można wykorzystać potencjał różnego rodzaju produktów i potraw, serwowanych w restauracjach, barach, cukierniach czy kawiarniach. Organizowane w związku z takim świętem promocje i specjalne rabaty, mogą zachęcić nowych klientów do odwiedzin lokalu i co z tym związane, przynieść właścicielom dodatkowe dochody. Każdy miesiąc roku to niejednokrotnie kilka propozycji, z których można skorzystać w planie marketingowym:
Styczeń
- 5 – Dzień Bitej Śmietany
- 11 – Dzień Wegetarian i Wegetariańskiego Jedzenia
- 16 – Dzień Pikantnych Potraw
- 20 – Dzień Bigosu
- 30 – Dzień Rogalika
Luty
- 3 – Dzień Ciasta Marchewkowego
- 9 – Międzynarodowy Dzień Pizzy
Marzec
- 25 – Międzynarodowy Dzień Gofra
- 26 – Międzynarodowy Dzień Szpinaku
- 27 - Międzynarodowy Dzień Sera
Kwiecień
- 4 – Dzień Marchewki
- 12 – Dzień Czekolady
- 19 – Dzień Czosnku
- 28 – Dzień Sera Camembert
Maj
- 2 – Dzień Grilla
- 16 – Międzynarodowy Dzień Whisky
- 28 – Światowy Dzień Hamburgera
- 30 – Światowy Dzień Soku
Czerwiec
- 1 – Światowy Dzień Mleka
- 18 – Międzynarodowy Dzień Sushi
Lipiec
- 1 – Międzynarodowy Dzień Owoców
- 4 – Święto Hot – Doga
- 13 – Dzień Frytek
- 30 – Międzynarodowy Dzień Sernika
Sierpień
- 5 – Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara
- 6 – Światowy Dzień Musztardy
- 25 – Dzień Polskiej Żywności
Wrzesień
- 29 – Dzień Kawy
Październik
- 16 – Światowy Dzień Chleba
- 12 – Światowy Dzień Jaja
- 21 - Dzień Ziemniaka/Kartofla
- 22 – Międzynarodowy Dzień Orzecha
- 25 – Światowy Dzień Makaronu
Listopad
- 7 – Dzień Kotleta Schabowego
- 8 - Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania
- 24 – Dzień Buraka
Grudzień
- 15 – Dzień Herbaty
- 20 - Dzień Ryby