Restauracje, kawiarnie, bary – jak przygotować się na otwarcie lokalu w czasie pandemii?

Wróg, który zaskoczył wszystkich

 

Pandemia niespodziewanie i w zawrotnym tempie opanowała cały świat. Koronawirus uderzył w światową gospodarkę z ogromną siłą. Praktycznie wszystkie branże ucierpiały, co spowodowało zamknięcie wielu firm na pewien czas. W Polsce zaczęliśmy powolne odmrażanie gospodarki, to naprawdę dobra wiadomość. Branża gastronomiczna została w szczególności dotknięta, ponieważ początkowo klienci bali się i rzadziej odwiedzali tego typu miejsca, a następnie rząd dla dobra wszystkich (pracowników i klientów) musiał wprowadzić obostrzenia. W końcu doczekaliśmy się ponownego otwarcia lokali gastronomicznych, co cieszy pracowników i oczywiście klientów, którzy są spragnieni wyjścia do kawiarni czy restauracji. Mamy za sobą szczyt zachorowań, jednak po otwarciu wielu punktów na mapie wszystkich miast, musimy pamiętać o szczególnej ostrożności.

 

Jakie są zalecenia w sprawie otwarcia lokali gastronomicznych?

 

Rząd wydał zalecenia, których powinni się trzymać właściciele lokali gastronomicznych. Mają one na celu chronić klientów jak i pracowników. Od 18 maja kawiarnie i restauracje mogą być otwarte, jeżeli zachowają środki ostrożności. Wytyczne w sprawie odmrażania gospodarki w gastronomii:

 

1. Limit osób w lokalu wynosi 1 osoba na 4m2 oraz zachowanie 2 metrów odległości między stolikami. Odległość między stolikami może wynosić 1 m, jednak warunkiem jest oddzielenie stołów przegrodami o wysokości 1 m. Zachowanie dystansu między klientami to niezwykle ważna sprawa. Specjaliści wyliczyli te odległości, aby zminimalizować ryzyko zarażenia się koronawirusem. Zachowanie dystansu da klientom poczucie bezpieczeństwa, które w obecnych czasach jest bardzo ważne. Po tak długim czasie siedzenia w domu, wyjście na kawę lub obiad ze znajomymi będzie wspaniałą odskocznią, więc właściciele gastronomii muszą dołożyć wszelkich starań, aby goście spędzili ten czas w bezpiecznych warunkach. Mniejsza liczba ludzi w lokalu wpłynie na komfort pracy kelnerów i kucharzy.

 

2. Dezynfekcja stolika po każdym kliencie. Odkażanie środkami przeciwwirusowymi to kolejny ważny element ochrony klientów i pracowników. Koronawirus przenosi się drogą kropelkową, jednak badania dowodzą, że wirus najczęściej przenoszony jest na dłoniach. Wystarczy dotknąć rękami przedmiotu, na którym znajduje się wirus. Dlaczego styczność dłoni z zakażoną rzeczą powoduje ogromne prawdopodobieństwo zarażenia? Okazuje się, że dotykamy twarzy nawet 30 razy w ciągu godziny i nie zdajemy sobie z tego sprawy. Kontakt błon śluzowych nosa, pocieranie oczu, dotknięcie ust to jedna z najczęstszych przyczyn zarażenia. Dlatego dla zwiększenia bezpieczeństwa gości i pracowników koniecznie trzeba czyścić stoliki po każdym kliencie. Przed wejściem do lokalu powinien zostać umieszczony dozownik z płynem do dezynfekcji, aby zdrowa osoba, która wcześniej mogła dotknąć przedmiotu, na którym znajdował się wirus nie przeniosła go lokalu.

 

3. Noszenie maseczek, rękawiczek przez kucharzy i obsługę lokalu. To zalecenie również ma na celu ochronę pracowników i klientów. Pamiętajmy, że najlepiej sprawdzają się maseczki chirurgiczne, które spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa. Zaleca się zmianę maseczki co około 40-60 minut, gdyż w tym czasie robi się ona wilgotna i wchłania wirusy i bakterie. Maseczki są istotne, gdyż minimalizują zachorowanie oraz zarażenie innej osoby.

 

Początek nowego

Wszyscy musimy oswoić się z nową rzeczywistością, która spadła na nas jak grom z jasnego nieba. Ważne, że kucharze i kelnerzy znów będą mogli gościć klientów, który zatęsknili za kawiarniami i restauracji. Wirus niedługo minie i wrócimy do normalności. Pamiętajmy, że w dużej mierze to właśnie od nas zależy kiedy to się stanie. Będzie dobrze!

 

Komentarze do wpisu (0)

Dane osobowe, które pozostawiasz w komentarzu, będą użyte w celu publikacji na naszej stronie pod komentowanym artykułem. Więcej w Polityce prywatności. Jednocześnie zostałam/em poinformowany, że administrator zastrzega sobie możliwość moderacji komentarzy lub odmowy ich publikacji jeżeli będą naruszać Regulamin, przepisy prawa lub zasady współżycia społecznego.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl